Обичам те с малките неща

Фотография: suneko

Влюбваме се. Влюбваме се така, че искаме непрекъснато да го крещим от балкона. Напук на съседите, които спят от 2 до 4. Напук на егоистичните разгонени котки, които си мислят, че тая кресливата работа с шумното обичане е запазена марка само за тях.
Влюбваме се така, че виждаме сърца в чашата с кафе, в графитите на тротоарите, в лепкавото петно от автомобилно масло на паркинга, върху билетчетата за градския транспорт, върху фасадата на Съдебната палата…
Иска ни се да натъпчем тая любов навсякъде. Да изскача от всяка гънка на света ни с широко отворени ръце. Да прегръща свидния ни, обещавайки му жар до финалната линия на времето.

Аз съм нагла късметлийка! Била съм обичана и съм обичала толкова хвъркато и безстрашно, че завиждам на себе си и на мъжете, които са ме тъпкали с чутовна обич. Които са ме раздирали с непосилна страст.
Които са ме любили с плама на възрожденски революционер, с вярата на богомолец, с обещанията за световен мир, с надежда за безкрая, с драматизма на Шекспиров герой.

Обичали са ме с гъстите мигли на негата, пропила грижовния му поглед.
Обичали са ме с цвете от бабината градина. С мириса на уханно пране, събрано от мъжките му ръце.
С музикални импресии, композирани свенливо от неуверения му талант в някой запъхтян следобед.
С любовно писмо на боязлив поет, подаряващ душата си в часовете, когато светулките прибират децата си.
С грозен гердан, кряскащо молещ за отдаденост.
С наниз от спирали, приютил необмислено чупките на полимерна глина и дъха на влюбени водорасли.
Обичали са ме като полугола рисунка върху неугледен фототапет, обагрила панела с мазните тласъци на палитрата, уловили мекотата на извивките ми. Рисунка, облечена в кройката на леко тясна интимност и съблечена с любовта на любовта ми.
Обичали са ме така, както само хората може да обичаме.
С щедрост, с егоизъм, с болка, с неизвестност, с упование, с вечност. Обичали са ме с малките неща.
Обичам те с малките неща.

Вашият коментар

