Обичай ме достатъчно, не повече

Когато преди много години се тюхках, че не съм достатъчно влюбена в момчето, което за пръв път целуна девствените ми устни, майка ми ме сдоби с един от родителските си завети: „По-добре е мъжът да те обича повече, отколкото ти него. Когато хванеш ръката на мъж и сърцето ти започне да се удря панически в пода, усмивката ти стане по-неадекватна от тази на миска на конкурс за красота, хуквай през глава да бягаш от него. Това не е мъжът за теб. Ако хванеш ръката на мъж и той те накара да се чувстваш уютно и сигурно, дръж се за него. Това е мъжът, за когото трябва да се омъжиш.”
Ами две десетилетия след това продължавам да изразявам съмнително несъгласие с нея. Та как бих могла да се радвам на докосванията му, на глътките въздух, които издиша срещу лицето ми, докато ми разказва за пореден път колко невъздържано е искал да ме целуне още на втората ни среща, ако моята любов не е равна на неговата.

Фотография: kevin dooley
Фотография: kevin dooley

Обичала съм по двата начина.
Обичала съм повече от себе си. Неразумно, кървящо, с истерични количества. Накрая любовта ми се умори. От прекалените ми очаквания, от наивните ми изисквания, от невъзможността да принизи децибелите, с които излизаше необуздано от онзи тумтящ орган в лявата половина на изтръпналото ми от любов същество.

Обичали са ме и така, както майка ми заръча. Но и той се умори накрая от обичливата ми недостатъчност. Наскоро се видяхме и с вкус на шведска горчивка в устата ми каза: „Моята любов все не ти беше достатъчна.” Хем беше прав, хем не беше. Да, не съм го обичала повече от себе си, защото тази любов е нездрава. Обичах го с разум, със сила, с увереност, с безпощадност, със сърцето си. Единственото, което не съдържаше моята любов към него, беше уязвимост. Не че не клокочи у мен, там е. Исках да му спестя демончетата, които все дърпаха женствеността ми назад, в нищото. А на финала се оказа, че е имал нужда да е моят спасител в ръжта. Неговата любов ми беше достатъчна, но на моята към него нещичко не й е достигна, за да намери доживотната си стряха при него.

Беше убита от обичането в повече.

2 thoughts on “Обичай ме достатъчно, не повече

    1. Благодаря, Нина, от сърце! Дано скоро намерим най-обичливите отговори на тези ни мисли. Желая ти съпричастна и двойно безкрайна любов.

Вашият коментар

